כללי·רנדומלי RANDOM

10 אלבומים שישי ברגר אהב ב 2016

בהמשך למסורת מבורכת שהתחילה בשנה שעברה, גם השנה ישי ברגר גיטריסט Useless ID ויקיר המערכת משתף אותנו בעשרה אלבומים שהוא נהנה מהם השנה. השנה הוא בחר לעשות זאת במתכונת קצת שונה ואף הקדים את סיכום השנה שלנו. קצת קשה לתאר במילים את מה שישי נהנה ממנו במוזיקה ומומלץ ורצוי פשוט ללחוץ על הלינקים להתרשם בעצמכם. 


צילום: Jay Caption of Caption Photography

הוצאות מחודשות 

בשנת 2016 יצאו הרבה דברים חדשים וטובים, גם ב2015.
אז מה? בכל שנה כזו יוצאים מחדש המון דברים שאי אפשר היה להשיג עשר, לפעמים עשרים שנה קודם לכן. חשוב לי לשים דגש על הוצאות מחודשות בגלל שתי סיבות, הראשונה היא שההיסטוריה של מוזיקה כזו היא חשובה בעיניי, השניה היא שלא פעם הדברים הישנים יותר הם טובים יותר מהעדכניים.נתחיל עם הוצאות מחודשות אם כך – 

Kohti Tuhoa – Rutiinin Orja
 לייבל: Southern Lord

הלהקה הפינית הזו היא מפלצת אורגינל. התקליט הזה יצא בפינלנד בשנה שעברה אבל זכה להוצאה עולמית דרך "סאוט'רן לורד" רק השנה, דוגמא מצויינת לאלבום שהיה קשה להשיג ב2015 אבל די קל ב 2016. לכל מי שאוהב שירים ארוכים ומוזיקה איטית מומלץ להתרחק מזה.

Daily Terror – Schmutzlge Zelten / Aufrecht
לייבל: Mad Butcher Classics

שני תקליטים יצאו מחדש השנה ל"דיילי טרור" הגרמנים, כאשר הראשון יצא במקור בשנת 1982, והשני ב1984. זה לא נורמלי כמה מוזיקה טובה עשו בכל פינה בעולם בשנים האלה. קצת גורם לי לרצות לרשום יותר על הוצאות מחודשות ופחות על אלבומים מהשנה הזו.
נו מילא…הנה שני אלבומים של פאנק גרמני קלאסי, אפשר להגיד שמי שלא אוהב פאנק לא יאהב אותם, ואני לא יאהב אותו.

 Discharge – Decontrol – The Singels
לייבל: Let Them Eat Vinyl

וידוי – אני לא כל כך סובל תקליטונים. אף פעם לא הייתי מעריץ של לקום כל חמש דקות להחליף צד, אם מישהו אוהב את זה אני יכול להבין, אבל בשבילי חלק מהעניין הוא להספיק לשבת, לקחת שלוק קפה, לקרוא קצת טקסטים, להסתכל על התמונות שעל העטיפה  וכמובן שגם לצלם את העטיפה ולהעלות לאינסטגרם, היי, שרינג איז קרינג. "לט דם איט ווניל", או "פלסטיק הד" האנגליים הוציאו השנה תקליט כפול שמכיל את שבעת התקליטונים (סבן אינצ'ים) שדיסצ'ארג' אי פעם הוציאו.
כמה שירים שאת/אתה מכירים מהקטלוג הזה יקבעו אם תיכנסו לגן העדן של מביני העניין או אל הגהינום של הפוזרים. תפסיקו לדבר על פנתרה, מטאליקה ודת'.
זה לא מעניין.

הלהקות האלה מתות.

דיסצ'ארג', המיספיטס ואנטי סיימקס הם אבות הרוק, הפאנק והמטאל, כל השאר הם גרורות.

Svart Sno – Den Sista Spiken I Den Sista Kistan 1987-1997
לייבל: Skarammel Records

סווארט סנו הם לא להקה מוכרת במיוחד מחוץ למולדתם שוודיה, אבל תראו לי פריק שוודי אחד שלא גדל עליהם או מעריץ אותם! ומה אני אגיד, הרדקור שוודי קלאסי עם זווית אבל רגע רגע, אם כבר דיברנו על הרדקור שוודי…

Wolfpack – First 3 Albums
לייבל: Southern Lord

את זה אמור להיות קל למכור רק על פי הלייבל שהוציא מחדש את האלבומים המופרעים האלה…אבל זהירות! פה זה לא קישקוש מדיטטיבי או אומנותי סטייל ארת' אלא הרדקור שוודי חסר רחמים מאמצע שנות התשעים אשר יצא במקור תחת הלייבל המושלם מגוטהנבורג "דיסטורשן".
אחרי שהאלוהים של ההרדקור השוודי – "אנטי סיימקס" התפרקו אי שם בתחילת שנות התשעים, ג'והנסון הסולן הקים את "וולף-פק", מעיין המשך ישיר לשני האלבומים האחרונים של להקתו הקודמת – מה שאומר הרדקור עם השפעה כבדה של מוטורהד ודיסצ'ארג'.

את שני האלבומים הראשונים של וולף-פק הוא שרד עם הלהקה – ואז הוחלף בסולן מיקה.

אחרי האלבום השלישי הלהקה שינתה את שמה ל "וולף-בריגייד"  ולדעתי יחד עם השם הלכה חלק מהרוח שעשתה את הלהקה למושלמת בשלושת האלבומים שלה בתור "וולף-פק"…בכל אופן, שלושת האלבומים הראשונים יצאו מחדש השנה, שלושתם זועמים ומושלמים, חובבי הקרדיטים יהנו לגלות שפרדריק נורסטרום הקליט את שלושת האלבומים האלה, כמו גם את שני האחרונים של "אנטי סיימקס".

5 אלבומי השנה

NOFX – First Ditch Effort

היי אני יודע שיש הבדל בין אנשי פאנק ואנשי מטאל.
הנה ההבדל הכי מהותי אם תשאלו אותי.
אנשי מטאל אומרים "ליריקה".
אנשי פאנק אומרים "מילים".
בתקליט החדש של נו-אפקס א-י-ן ליריקה. אבל יש לא מעט מילים.
השיר הראשון הוא על המתופף של הלהקה, השיר השני הוא על אבא של סולן הלהקה, השיר השלישי הוא על סיד וננסי..מילים זה אישי. אם אתם מחפשים ליריקה אני בטוח שתמצאו לא מעט ממנה ב"סימפוני איקס" החדש, אם תרצו לשמוע מוזיקה בת זונה עם מילים אמיתיות, עצובות ומצחיקות כאחת, שווה לקנות את האלבום החדש של הלהקה הזו, אממממ,ו גם את הקודמים, יש לא מעט.

Pixies – Head Carrier

כשהייתי בן 12 או 13 גיליתי את הלהקה הזו ובשבילי זה שם למעלה…כמו הפעם הראשונה שאכלתי לזניה או סביח. עכשיו, יש אהבות ילדות שלא חוצות את הגילאים היותר מאוחרים בהצלחה .לא חסרות דוגמאות….הפיקסיז הועילו בטובם להתפרק לתקופה של למעלה מ – 20 שנה ולחזור בעשור הנוכחי עם שני אלבומים מושלמים.

א ל ב ו מ י ם – מ ו ש ל מ י ם.

"אינדי סינדי" מ2014 הוא אלבום מושלם והאלבום האחרון, "הד קריאר" הוא מושלם.
אני כן מאמין שלהקות מסויימות התחילו טוב והמשיכו רע, זה לא המקרה פה. בבקשה תנו צ'אנס לפיקסיס של העשור הזה, זו להקה של אחד במיליארד, חבל לפספס.

New Model Army – Winter

הבעיה של העולם המזוין הזה הוא שאנשים הם עצלנים וגרועים.

כל יום שני שעובר עוד רוקר גרוע משעמם ובעיקר טחון הולך לעולמו – וכל האנשים, במקום להודות שהם לא טורחים לבדוק מוזיקה חדשה ורלוונטית, מבזבזים ימים, שבועות וחודשים על אבל ובכי – זה לא פחות ממביך.

אבל מגיע לכם!

תתבעסו!

עצוב שבואי מת? הרסה לך את כל השבוע הידיעה על לאונרד כהן? מרלה הגארד? פרינס?
השנה נפטרו אנשים שהיו בג'פרסון איירפליין, שה-נה-נה, אמרסון לייק ופאלמר, פליינג בוריטו באנד, מגה-דת', זיזי טופ וסינדרלה. אה, לא ידעתם שיצא חדש לניו מודל ארמי?

אז סתמו ת'פה.

Angel Du$t – Rock The Fuck On Forever

לפעמים אוכלים מנה פלאפל וממשיכים את היום, פעמים אחרות מזמינים פיצה, נשארים רעבים, מחממים אוכל סיני שנשאר במקרר מהשבוע שעבר, אוכלים גלידה ובמבה לקינוח, פתאום חוזר הרעב ומכינים סלט קטן ואז פתאום מוצאים בראווניז אז אוכלים גם אותם…פתאום רוצים כוס תה.
האלבום החדש של "איינג'ל דאסט" הוא קצת כמו אותה ארוחת ערב שנגררת לארוחה ליילית מלאה בהפתעות, מדובר באלבום שנמשך 21 דקות, ובו יש רגעים שנשמעים כמו קווינז אוף דה סטון אייג' ואז יש רגעים שנשמעים כמו הדיסנדנטס, פתאום זה נשמע כמו סי-וויד ולהקות סאב פופ מהניינטיז כמו הדוורבז…תקליט פופ פאנק מאוד מגוון וממש כיפי ששמחתי לגלות, מקווה שתהנו, ואם לא, לא נורא.

Jeff Rosenstock –  Worry

כמה שנים שאני שומע על הברנש הזה, אני יודע שאנשים שהם כמוני – קרועים עליו.
בחודשים האחרונים נתתי לג'ף רוזנסטוק להשתלט על הזמן שלי, והזמן שלי עובר בסבבה, אני מסכים עם מה שג'ף אומר ואני אוהב את האקורדים של השירים שלו, אוהב את המנגינות, אוהב את השמח ואת העצוב, אני שר איתו, והאמת היא שכל מי שהכרתי לו אותו שר איתנו…וואלאק כולנו שרים ביחד –

I'm not going anywhere"
"I've had a bad year

תגובה אחת בנושא “10 אלבומים שישי ברגר אהב ב 2016

כתיבת תגובה